مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه انتخاب شرکای خوب خودرویی بسته به ابتکار عمل خودروسازان ایرانی دارد، گفت: محصول باکیفیت و دوستدار محیط‌ زیست تولید می‌کنیم.
مهدی جمالی افزود: اکنون روزهایی در صنعت خودروسازی ایران رقم می‌خورد که توانمندی‌های صنعت خودرو ایران، در کانون توجه شرکت‌های خارجی قرار گرفته؛ این در حالی است که هم اکنون مذاکرات و رفت و آمدهای متعددی برای ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک با خودروسازان مطرح دنیا در جریان است و بسیاری از آنها علاقمند هستند تا توانمندی‌های این صنعت مهم کشور را از نزدیک مشاهده کنند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در شرایط فعلی برای انتخاب شرکای آینده صنعت خودرو، ابتکار عمل در دست خودروسازان ایرانی است و به طور طبیعی گزینه‌هایی مورد توجه قرار خواهند گرفت که علاوه بر تامین منافع ملی بتوان با تکیه بر توان آنها، اهداف مدنظر در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نیز محقق کرد.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی سرمایه‌گذاری مشترک با هدف انتقال دانش فنی و کمک به زنجیره‌های تامین صنعت خودرو کشور در اولویت مذاکرات با خودروسازان خارجی قرار خواهد داشت و در کنار آن، برنامه‌های داخلی‌سازی، تولید محصولات باکیفیت و همچنین توجه به موضوعات زیست‌محیطی در دستور کار خواهد بود.

جمالی با اشاره به رویدادهای مهم اسفندماه امسال در گردهمایی برترین خودروسازان دنیا در ایران افزود: تمام برنامه‌ریزی‌ها در جهت تقویت توان داخلی و با هدف ورود به بازارهای صادراتی خودرو و قطعات خواهد بود، زیرا با این رویکرد می‌توان آینده صنایع خودرو و قطعه‌سازی کشور را تامین کرد.
منبع: مهر


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ دو شنبه 26 بهمن 1394برچسب:,

] [ 16:2 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

اشتباه شبکه خبری آمریکایی "NBC" در انتخاب یک "واژه" در خبر مربوط به گروه تروریستی داعش تمسخر گسترده کاربران شبکه های اجتماعی در اینترنت را به همراه داشت.
شبکه تلویزیونی "NBC" در صحفه خود در شبکه اجتماعی توییتر برای خبر مربوط به داعش به جای واژه انگلیسی "beards" از واژه نادرست " bears" استفاده کرد که جنجال به پا کرد.

داستان از این قرار بود که شبکه "NBC" در صفحه توییتر خود نوشت: عناصر داعش، "خرس هایشان" را می تراشند و برای در امان ماندن از بمباران هوایی در خانه غیرنظامیان پنهان می شوند".

این شبکه درپی فهمیدن گاف خود، درصدد اصلاح آن برآمد و نوشت: اصلاحیه: منظور ما "ریش ها" است نه "خرس ها".

شبکه "NBC" درعین حال خبر اول خود را از توییتر پاک نکرد.

اشتباه از آنجا ناشی شد که تفاوت کلمه "bears" به معنای "خرس ها" و " beards" به معنای "ریشها" فقط در حرف "d" است و نویسنده شبکه "NBC" به هنگام نوشتن این خبر حرف "d" را جا انداخت./العالم


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ دو شنبه 26 بهمن 1394برچسب:,

] [ 16:2 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

موفقیت‌های ارتش سوریه همچنان ادامه دارد و آنها توانستند ارتفاعات مهمی را در حومه شهر رقه که به‌عنوان پایتخت داعش شناخته می‌شود، فتح کنند.
به‌گزارش آنا به‌ نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، هدف بعدی ارتش سوریه پایگاه هوایی تابکا است که تقریبا 25 کیلومتر با آن فاصله دارد. آن‌ها اگر بتوانند پایگاه را به کنترل خود درآورند، تقریبا تجهیز شبه‌نظامیان از همه طرف به‌ویژه ترکیه متوقف می‌شود.»
پایتخت داعش به محاصره ارتش سوریه درآمد
یک منبع نظامی سوری در این‌باره گفت: «ارتش، کنترل مواضع داعش در مرز استان‌های حما و رقه را در روزهای اخیر به دست گرفته و در حال پیشروی است.»

این منبع تاکید کرد که عملیات رقه یک سال است که جریان دارد.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش کرد که نیروهای حکومتی در حال بازپس‌گیری رقه از دست گروه داعش هستند.

این مرکز افزود: «ارتش سوریه تلاش می‌کند در جبهه رقه به موفقیت دست یابد تا برای نخستین‌بار پس از سال 2014 بتواند نیروهای داعش را از این منطقه به عقب براند.»

از سوی دیگر خبرگزاری اعماق گزارش کرد: «نیروهای ارتش سوریه با پوشش هوایی روسیه در قلمرو داعش در محدوده منطقه اثریا (75 کیلومتری شمال‌شرقی شهر سلمیه در حومه شرقی حماه) به پیشروی خود ادامه می‌دهند تا به ورودی شهر رقه برسند.»
پایتخت داعش به محاصره ارتش سوریه درآمد
این منبع افزود: «ارتش سوریه درخلال روزهای جمعه و شنبه با به‌کارگیری تانک‌ها و سلاح‌های سنگین و نیز برخی حملات به مواضع گروه داعش، توانسته بود تا نیروهای داعشی را به عقب‌نشینی وادار کند. در این دو روز و در حملات سنگین میان نیروهای ارتش و گروه داعش، حدود 43 نیروی ارتش کشته شدند.»

تروریست‌ها حدود یک سال است که شهر رقه را در تصرف خود دارند. در آن زمان 200 سرباز سوری پس از تعقیب و گریز طولانی، در صحرا اعدام شدند.

خبرگزاری رویترز روز شنبه گزارش کرده بود که نیروهای ارتش سوریه به مرز استان رقه سوریه رسیده‌اند و انتظار می‌رود که به‌زودی وارد مناطق تحت کنترل داعش شوند.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ دو شنبه 26 بهمن 1394برچسب:,

] [ 16:1 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

رسانه روسی اسپوتنیک نوشت: گروه تروریستی داعش اعلام کرده است که به زودی شهر موصل عراق را ترک می‌کند و تهدید کرد بار دیگر به این شهر باز خواهد گشت.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، داعش از طریق بلندگو در شهر موصل عراق اعلام کرده که قصد دارد به زودی این شهر را ترک کند.

همچنین داعش وعده داد که بار دیگربه شهر موصل جهت تکمیل طرح‌هایش باز خواهد گشت.

براساس اظهارات یکی از خطیبان داعش در روز جمعه که توسط رادیوی وابسته به این گروه منتشر شد داعش قصد دارد تا دوباره پس از ترک موصل به این شهر بازگردد.

رأفت الزراری، رئیس شبکه "خبرنگاران نینوا" در این باره گفت که یکی از خطیبان داعش روز جمعه در یکی از مساجد موصل گفته "تا وقتی نیروهای عراقی را بخواهید به شما مژده می‌دهم که آنها می‌آیند و ما عقب نشینی خواهیم کرد. اما روزی باز می‌گردیم و در آن روز شاهد حملاتی از داعش و سرکوب نیروهای عراقی خواهید بود."

خبرگزای کردی "آرا" نیز گزارش داد که این خطیب مردم موصل را که از آنها به عنوان "رافضی" یاد می‌کرد تهدید کرده و گفته است که داعش بار دیگر باز گشته و خلافتش را در نینوا ایجاد خواهد کرد.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ دو شنبه 26 بهمن 1394برچسب:,

] [ 16:1 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

پس از سلسله شکست های فاحش تروریست های تکفیری در حومه استان «حلب» سوریه، ساعاتی قبل ۴۰۰ عنصر تکفیری جبهه النصره از طریق خاک ترکیه وارد حومه حلب شدند.
به نقل از المیادین، دولت ترکیه آخرین تلاش های خود را برای نجات تروریست های تکفیری جبهه النصره در حومه حلب سوریه بکار گرفته است.

بر اساس این گزارش، ۴۰۰ عنصر تکفیری جبهه النصره ساعاتی قبل با چراغ سبز آنکارا و از طریق خاک ترکیه وارد حومه استان حلب شدند.

رسانه های عربی اعلام کردند که تکفیریها در ابتدا از استان ادلب خود را به خاک ترکیه رساندند و از آنجا با چراغ سبز آنکارا وارد حومه حلب شدند.

ورود تروریست های تکفیری جبهه النصره به حومه حلب به دنبال سلسله دستاوردهای اخیر ارتش سوریه در مقابله با آنها در این استان صورت گرفت.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 23:0 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

سردار رضا فرزانه و سردار حسین همدانی که هردو از شهدای مدافع حرم هستند، هر دو در مقاطعی از فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله تهران بوده‌اند، به بهانه شهادت سردار فرزانه عکسی از این دوشهید بزرگوار در کنار یکدیگر منتشر شده است.
سردار شهید رضا فرزانه از فرماندهان لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله(ص) تهران بود که روز پنجشنبه 22 بهمن ماه 94 طی عملیات مستشاری توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. سردار رضا فرزانه متولد سال 1343 و از فرمانده سابق  لشکر 27 محمد رسول الله(ص) بود. شهید فرزانه متولد تهران بود که بعد از گذشت 40 روز حضور داوطلبانه در سوریه به یاران شهید خود پیوست. او بعد از بازنشستگی در ستاد مرکزی راهیان نور به انجام فعالیت‌های مختلف و تاثیرگذاری پرداخت. شهید فرزانه معاون بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور بود.

به گزارش تسنیم، سردار شهید حسین همدانی؛ از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم که در طول سال‌های گذشته نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، 17 مهرماه سال جاری در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید. ایشان طی دوره حیات خویش مسئولیت‌هایی همچون فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان، فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان، معاونت عملیات قرارگاه قدس، فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت، رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جانشین سازمان بسیج مستضعفان، عضو هیات امنای هیات رزمندگان و فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران را بر عهده داشت.

این دو سردار شهید مدافع حرم، هر دو در مقاطعی فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله تهران بودند که در دفاع از حریم آل‌الله در سوریه به شهادت رسیدند. حالا به بهانه شهادت سردار فرزانه عکسی از این دو سردار شهید در کنار یکدیگر به تازگی در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است؛ این عکس در ادامه می‌آید:


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 22:58 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

در ماورای اظهاراتی که بر اساس خوشبینی نسبت به حل و فصل اختلافات لندن و اروپای واحد رد و بدل می شود، دیوید کامرون دچار نوعی نگرانی مزمن و فزاینده شده است.
این روزها نظرسنجی های منتشر شده در انگلیس نشان دهنده افزایش موافقتها با خروج این کشور از اتحادیه اروپاست. رشد فزاینده بی اعتمادی به اتحادیه اروپا و تشدید بحران های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در اروپای واحد از یک سو و فعالیت های گسترده گروه های ملی گرا در انگلیس از سوی دیگر، در رقم خوردن این نتیجه نقش به سزایی داشته است.

 در چنین شرایطی «دیوید کامرون» برای مواجهه با عواقب و تبعات ناشی از افزایش مخالفت ها با اروپای واحد دست به دامان «مرکل» و دیگر سران اروپایی شده است.

طی روزها و هفته های اخیر مقامات اروپایی با لحنی مثبت و امیدوارکننده نسبت به مذاکرات لندن و اتحادیه اروپا سخن گفته و احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات را بالا ارزیابی می کنند.

پیش بینی ها نشان می دهد در صورت تحقق خواسته های مدنظر دولت انگلیس از جمله اصلاحات مهاجرتی و بودجه ای، قسمتی از آرای مخالف حضور انگلیس در اروپا در داخل این کشور می تواند تغییر یابد.

این در حالی است که قسمتی دیگر از آرای مخالف به اروپای واحد با انگیزه های ملی گرایانه و ضد اروپایی به گردش در آمده و امکان تغییر آن در عمل وجود ندارد.

واقعیت امر این است که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در دیدارهای گسترده و قشرده اخیر خود با مقامات اروپایی از جمله «ژان کلود یانکر» رئیس کمیسیون اروپا، «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان از آنها خواسته است تا در سخنان و اظهارات خود با امیدواری بیشتری نسبت به حل اختلافات موجود میان لندن و بروکسل سخن بگویند.

بی دلیل نبود که آنگلا مرکل در اظهارات اخیر خود نسبت به حل و فصل اختلافات موجود میان انگلیس و اروپای واحد ابراز امیدواری کرده است. این ابراز امیدواری برخاسته از صحنه واقعی مذاکرات و اختلافات موجود میان لندن و اتحادیه اروپا نیست، بلکه نوعی بازی تبلیغاتی و روانی برای کنترل جو رو به گسترش مخالفت با اروپا در داخل انگلیس است.

استدلال اصلی اروپاییان این است که اعطای امتیازات ویژه به انگلیس، لندن را به بازیگری برتر در اتحادیه اروپا تبدیل خواهد کرد. در این صورت خشم و نارضایتی عمومی دیگر شهروندان اروپایی از سران قاره سبز افزایش خواهد یافت. بدیهی است که در چنین شرایطی افرادی مانند مرکل و یونکر قدرت مواجهه با اعتراض های عمومی را نخواهند داشت.

در نهایت اینکه هم اکنون در ماورای اظهاراتی که بر اساس خوشبینی نسبت به حل و فصل اختلافات لندن و اروپای واحد رد و بدل می شود، دیوید کامرون دچار نوعی نگرانی مزمن و فزاینده شده است. او وعده داده است که همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار کند.

 با این حال در صورتی که مذاکرات لندن و بروکسل به نتیجه برسد، امکان برگزاری این همه پرسی در سال ۲۰۱۶ نیز وجود خواهد داشت. حال باید در انتظار ادامه بازی سران اروپایی با افکار عمومی کشور انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی ماند، بازی تکراری و مسبوق به سابقه ای که شهروندان اروپایی خاطره خوشی از آن نداشته و ندارند.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 22:57 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

پادشاه عمان، امروز برای انجام برخی آزمایش‌ها و معاینات پزشکی عازم آلمان شد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، دیوان پادشاهی عمان اعلام کرد سلطان «قابوس بن سعید» پادشاه این کشور، امروز -یکشنبه- «برای سفری کوتاه‌مدت» و به منظور انجام برخی آزمایش‌ها و معاینات پزشکی عازم آلمان می‌شود.

سلطان قابوس ۱۱ ماه پیش نیز به دلایل پزشکی به مدت هشت ماه در آلمان به سر برد و در ماه مارس گذشته به عمان بازگشت.

دیوان پادشاهی عمان ماهیت بیماری سلطان قابوس را فاش نکرده‌ است ولی برخی منابع از ابتلای وی به بیماری «سرطان روده بزرگ» خبر می‌دهند.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 22:47 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

کوبا یک موشک "هل‌فایر" را که "به اشتباه" به این کشور ارسال شده بود، به خاک صاحب اصلی آن آمریکا بازگرداند. این موشک هوا به زمین برای استفاده در رزمایش ناتو به اسپانیا فرستاده شده و در راه بازگشت از هاوانا سر درآورده بود.
به گزارش دویچه وله، کوبا با بازگرداندن یک موشک "هل‌فایر" که آمریکا "به اشتباه" به این کشور فرستاده بود به قضیه‌ای که می‌توانست تبدیل به فضاحتی نظامی شود به آرامی فیصله بخشید.

وزارت امور خارجه کوبا اعلام کرد که کارشناسان آمریکایی روز شنبه (۱۳ فوریه / ۲۴ بهمن) یک موشک از نوع "ای جی ام هل‌فایر" را از کوبا به کشور خود بازگردانده‌اند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت "بی‌آنکه به جزئیات بپردازد" می‌تواند تأیید کند که کوبا موشک مزبور را مسترد کرده است. او افزود که این موشک که با لیزر هدایت می‌شود "غیر فعال" بوده و قرار بوده از آن در دوره‌های آموزشی استفاده شود.

موشک‌ "هل‌فایر" نوعی موشک هوا به زمین ساخت آمریکاست که کاربرد اصلی آن نابود کردن تانک‌های دشمن، ساختمان‌ها و دیگر هدف‌های سطحی دشمن است.

قرار نمایش در مانور ناتو
موضوع ارسال موشک هل‌فایر به کوبا یک ماه پیش برملا شد. روزنامه "وال استریت ژورنال" در اوایل ماه ژانویه نوشته بود که شرکت صنایع دفاعی لاکهید مارتین، سازنده موشک یاد شده، یک موشک هل‌فایر را با اجازه دولت آمریکا در تابستان ۲۰۱۴ به اسپانیا فرستاده بود تا از آن در رزمایش ناتو استفاده شود.

این موشک قرار بوده از طریق فرانکفورت به فلوریدا بازگردانده شود. اما در تاریخ ژوئن ۲۰۱۴ به دلیل "اشتباهی لجستیکی" به هواپیمایی باری منتقل و از آنجا با یک هواپیمای باری "ایر فرانس" به هاوانا ارسال می‌شود.

در آنجا کارمندان گمرک کوبا موشک را کشف می‌کنند. در این میان آمریکا به گمان آنکه شاید موشک به سرقت رفته باشد مشغول تحقیقاتی در این زمینه بود. در عین حال مقامات آمریکایی فرض را بر آن نیز گذاشته بودند که اشتباهی رخ داده باشد.

"همکاری خوب"
روابط آمریکا و کوبا به مدت نیم قرن تیره بود. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و همتای کوبایی او، رائول کاسترو، دو سال پیش کوشیدند تا راه عادی کردن روابط دو کشور را بگشایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ثمره بهبود روابط دیپلماتیک میان دو کشور این بود که قضیه موشک هل‌فایر از طریق "همکاری خوب" پایان یافت.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 22:46 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

پزشکی قانونی مازندران از مرگ یک پسربچه سه ساله ساروی به خاطر آزار و اذیت به دست مادرش خبر داد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: محمدحسین حدود سه ساله که برای مداوا در بیمارستان بوعلی سینای ساری بستری شده بود ، بر اثر جراحت شدید وارده به سرش در گذشت.

بر اساس این گزارش، جسد پسر خردسال برای تشخیص علت تامه مرگ به پزشکی قانونی شهرستان ساری انتقال یافت که پس از بررسی های پزشکی، علت تامه مرگ ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن به دلیل اصابت جسم سخت به سر و برعکس تشخیص داده شد.

پزشکی قانونی آثاری از سوختگی، کبودی و قرمزی را هم بر روی بدن این کودک خردسال ثبت کرده است.

پرونده کودک آزاری مادر سنگدل ساروی بر اساس این گزارش در دستگاه قضائی در حال پیگیری است.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی مازندران در 10ماه امسال 30 مورد کودک آزاری در این استان ثبت شده است که قربانیان 22 مورد پسر و بقیه دختر بودند.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 22:46 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تحصیل ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در آمریکا خبر داد.
به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم تقدیر از نفرات بر‌تر کنکور سراسری ۱۳۹۴ اظهار داشت: در حوزه پزشکی دو برابر حوزه‌های دیگر داوطلب داریم که این توفیقی برای حوزه پزشکی است و ما تلاش می‌کنیم که جواب داوطلبان را به خوبی بدهیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ هزار دانشجو در حوزه پزشکی تحصیل می‌کنند، افزود: ظرفیت آموزش عالی بعد از انقلاب بیش از ۳۰ برابر توسعه پیدا کرده و امید جوانان ما به تحصیل بیشتر شده به طوری که در گذشته امید به تحصیل در بین جوانان ۸ سال و امروز به ۱۴ سال افزایش پیدا کرده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ عربستان ۵۴ هزار دانش‌آموخته خود را به خارج از کشور فرستاد و در فرستادن دانشجو به خارج از کشور ایران جزو کشورهایی است که تعداد زیادی از دانش‌آموختگان خود را به خارج می‌فرستد که بعضا برخی از دانشجویان پزشکی به دانشگاه‌هایی می‌روند که شرایط و امکانات خوبی ندارند و هنگام برگشت با چالش‌هایی در داخل ایران مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در کشور آمریکا در حال تحصیل هستند، گفت: درخواست برای تحصیل در مقاطع آموزش عالی در کشور فراوان است و تعدادی از داوطلبان برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و چنانچه به آمار دانش‌آموختگان در خارج از کشور توجه کنیم، متوجه می‌شویم که وضعیت پزشکی مطلوب نیست و کشور با مشکل روبه‌رو است..

لاریجانی اضافه کرد: باید تلاش کنیم با توجه به استعدادهای خوبی که در کشور داریم قدرت این سرمایه را بدانیم. گسترش تعاملات خارجی بین دانشگاه‌ها می‌تواند برگشت دانشجویان ما را تضمین کند و یا حتی‌الامکان اینکه دانشجویان ما در خارج با چالش‌های کمتری مواجه شوند.

وی با بیان اینکه امیدوارم با افزایش زیرساخت‌ها در دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان خارجی سامان‌دهی بهتری داشته‌باشیم، گفت: ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی استعدادهای درخشانی داریم که به عنوان آینده‌سازان ما محسوب می‌شوند و کمیته نخبگان در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده و امیدوارم با افزایش تحرکات علمی بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان ارائه دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه وزارت بهداشت در دورانی که تحریم ‌ها را سپری می‌کنیم برنامه روشنی برای آموزش پزشکی در دست دارد، اظهار داشت: دانشگاه‌های مدرن ما که دارای شبکه توسعه علمی هستند باید برای حل مشکلات جامعه گام بردارند و همچنین مسائل مربوط به حوزه سلامت را حل کنند.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 22:45 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

حسین طلا یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس که در لیست ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم حضور ندارد گفت که برای حضور در لیست‌های دیگر از او دعوت شده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: افراد مختلفی از جمله آقای سید شهاب الدین صدر از من برای حضور در لیست‌های انتخاباتی دعوت کردند اما من قصد ندارم در هیچ
 
لیست سیاسی حضور پیدا کنم؛ بنده یا به صورت مستقل یا در لیست‌های صنفی در انتخابات مجلس دهم حاضر می‌شوم.

مهدی هاشمی دیگر نماینده اصولگرای مجلس نیز در همین رابطه به خبرنگار پارلمانی ایسنا از ارائه لیستی انتخاباتی توسط شهاب‌الدین صدر ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: ممکن است دوستان
 
صنفی با من برای حضور در لیست‌های صنفی صحبتی کرده باشند اما من تاکنون برای حضور در هیچ لیست سیاسی اعلام موافقت نکرده‌ام.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 22:45 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار شدید منزلی مسکونی خبر داد که مملو از مواد منفجره برای چهارشنبه آخر سال بود.
 
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با  ایسنا، در این‌باره گفت: در ساعت 16:21 امروز حادثه انفجار در یک منزل مسکونی به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو
 
ایستگاه را به محل حادثه واقع در مرتضی گرد اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل گفت: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه به مساحت حدود 80 مترمربع بود که پس از حضور عوامل آتش نشانی در آن مشاهده شد که تمامی این خانه
 
پس از انفجار تخریب شده و به شیشه ها و درها و پنجره‌های منازل مجاور نیز خساراتی وارد شده است.

ملکی با بیان اینکه در پی این انفجار حریقی نیز داخل خانه رخ داده بود، افزود: بنا بر گفته شاهدان حادثه و اهالی 7 نفر داخل این خانه حضور داشتند که آتش نشانان همزمان با انجام عملیات
 
اطفای حریق، نجات این افراد را نیز در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد:‌ تعدادی از این افراد با کمک همسایه از خانه خارج شده بودند و چند نفری که در زیر آوار محبوس شده بودند توسط عوامل آتش نشانی نجات داده شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه هر هفت فرد حادثه دیده مرد و جوان بودند، افزود:‌ تمامی این افراد به دلیل سوختگی شدید از سوی عوامل اورژانس به
 
بیمارستان منتقل شدند.

وی درباره علت این حادثه نیز گفت: انباشت مقادیر زیادی مواد محترقه برای چهارشنبه سوری در این محل علت این حادثه بوده است.

به گفته ملکی آتش نشانان حوالی ساعت 18 به عملیات خود خاتمه دادند.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 22:44 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

یک نوجوان مشهدی که با سوء استفاده و جعل عنوان یگان ویژه 'نوپو' اقدام به ایجاد کانالی در شبکه مجازی تلگرام کرده بود دستگیر شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، رئیس پلیس فتا در این استان گفت: این نوجوان که بدون اطلاع از قوانین اقدام به ایجاد کانالی با جعل عنوان 'یگان ویژه نوپو' در
 
تلگرام و جذب بیش از 180 هزار عضو کرده بود در پی رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در این کانال برای گرایش بیشتر کاربران از اطلاعات و تصاویر مرتبط با عملیات پلیس با تمرکز بر یگان ویژه استفاده شده بود.

وی اظهار کرد: کارشناسان پس از بررسی های فنی و اقدامات لازم عامل ایجاد این کانال تلگرامی را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را به پلیس فتا فراخواندند.

وی گفت: متهم که پسر 18 ساله ای است پس از دستگیری و مشاهده شواهد 
 
عنوان کرد که نمی دانست این اقدام جرم بوده و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است.

سرهنگ جهانشیری افزود: این نوجوان علت اقدام خود در غصب عنوان پلیس برای این کانال را جذب مخاطب ذکر کرد.

وی اظهار کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای کسب تکلیف نهایی به مراجع قضایی معرفی شد.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 22:43 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

وزارت خارجه فرانسه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه ای از دولت ترکیه خواست تا گلوله باران توپخانه ای مناطق شمال سوریه
 
را فوری متوقف کند.
 
به گزارش تسنیم، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود خواستار "توقف فوری گلوله باران" ترکیه علیه مناطق تحت کنترل
 
کردهای سوریه در شمال این کشور شد.

 
ترکیه صبح امروز برای دومین بار گلوله باران مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در استان حلب در شمال این کشور را از سر
 
گرفت.

این امر بعد از اعلام آمادگی ترکیه برای اقدام نظامی علیه کردهای سوریه صورت گرفت. درپی این اقدام، دولت سوریه اعلام
 
کرد که آنکارا جنگجویان ترک و غیرترک را به منطقه حلب وارد کرده است


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 22:40 ] [ هادی وزانی ]

[ ]